23 mrt 2009

Australië, Sydney, 23 maart 209, reisdagboek 8

Ik heb nog een week in Australië, ik besluit om in Sydney te blijven, even wat rustiger aan doen.

Ik begin eerst bij de Rock, de plek waar Sydney is begonnen, een wijk met oude huisjes die nu dienst doen als restauranten. Ik loop de Harbour bridge over, aan de andere kant heb ik een mooi uitzicht op de skyline en de Opera house. Met de trein kom ik terug nar het centrum, ik ga de hoogte in, de Sydney tower is het hoogst in Sydney, bovenop heb ik 360 graden zicht over Sydney. Ik neem de Oz trek show, op een bewegende stoel vlieg ik virtueel over hele Australië, de geschiedenis krijg ik erbij.

De volgende ga ik de toerist uithangen, ik ga naar de China town, de Darling Harbour, daarna het Opera House van dichtbij bekijken. ´S middags neem ik de ferry naar het noorde uithoek van Sydney bay, de Manly beach. De strand is vol geladen met mensen. Met slippers aan klim ik de cliff op met zicht op de oceaan. In Australië kan het, met de goed aangelegde zandpaden. Ik hou achteraf wel zere voeten over!