26 mrt 2009

Australië, Blue mountain, 26 maart 2009, reisdagboek 9

Ik maak een dagtrip naar de Blue Mountain, de hoofd attractie van Sydney. Onderweg maakt de toerbus een rondleiding in de Sydney Olympic complex. Het staat verlaten bij, is het te vroeg in de ochtend? 2 weken in het belangstelling van de wereld, en wat doet je met het complex daarna?
De 3 rotsen, three sisters, staan mooi bij op de Blue mountain, de rots tegenover in zijn eentje, heet the Orphan. Ik maak een wandeling naar de waterval. Via een steil, maar geheel goed aangelegd, met loopplanken en treden bergpad, daal ik af naar de vallei in de Blue Mountain, ik ga met de gondelaar weer om hoog. Onderweg terug naar Sydney maak ik een wandeling in een bos, ik heb behalve kangaroo, ook witte papegaaien en een enorme hagedis gespot.
Ik maak nog een dagtrip naar Nelson Bay. Onderweg de Reptile park, weer zo'n verplichte dierentuin. Maar ik sta versteld van de verschillende soorten hagedissen die ze hier hebben. Ook de insecten zijn indrukwekkend, groen als plantentakken en geel als vallende bladeren. In Port Stephens ga ik aan boord van een cruisschip. Na een halve uur varen is het raak! Er zijn hier dolfijnen. Wij hebben geluk, de dolfijnen zitten te wachten op gezelschappen. Zij blijven rond zwemmen voor ons schip. Als wij terug gaan naar de haven heb ik nog een dolfijn gespot!
Mijn laatste vrije dag in Sydney ga ik naar Bondi beach, het strand van Sydney. Het is een mooi, en kleine strand! Mijn reis van Australië zit erop. Morgen vlieg ik naar Hongkong, waar ik nog 2 dagen verblijf. Ik ga waarschijnlijk shoppen en shoppen. Dit was mijn 2 maanden vakantie!